fredag, april 04, 2008

Vårvindar friska


Räknar jag kvar den tid som är kvar av terminen får jag magsår men också en gnutta hopp. Den lilla energi jag har nu genereras enbart av alla dessa positiva känslor jag just nu har som inneboende. Jobbet börjar ta ut sin rätt, det har varit ett riktigt hundår och huvudvärken har visat sitt fula nylle ganska ofta. Trots detta trivs jag som fisken i det berömda vattnet, råttan i kloaken, handen i handsken. Kan komma på flertalet andra liknelser men det blir ansträngande.
Hur som börjar vårkänslorna spritta i min bleka kropp, cykelbenen återuppstår och jag känner mig lika blommig som mitt linne jag ikläder mig idag.
Det måste också tilläggas att det vankas dejt i helgen. Ikväll har vi beslutat att äta svennebanankäk i form av tacos. Jag irrade omkring på affären igår och handlade massor. Fick ihop hela två påsar. Idag ska jag köpa corona. Kan man dricka något annat till tacos?
Då jag kommer ägna mig åt mer väsentliga saker i helgen får jag slå till med en summering av veckan. Den har varit brokig och ganska känslosam. Jag har fått känna på besvikelse, missförstånd, kärlek, ilska och lycka. Jag har känt mig uppskattad till max men också fullständigt nedgrävd, begraven och bortglömd. Men att lägga energin på det känns meningslöst nu när det finns så mycket annat fantastiskt. Fantastiskt är by the way ett klyschigt ord.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Tequila sitter ju aldrig fel till Tacos...

Tack för den fina bloggen.
Och njut nu av helgen...

Monica sa...

Åsa hade just skrivit det som jag hade tänkt föreslå. Men hon skriver inget om att man ska passa sig för lättöl :) Fast det är kanske bara hon som behöver. Ha en riktigt bra helg och tänk på att det bara är nio veckor kvar till studenten. Puss