måndag, maj 05, 2008

To much to tell


Helgen är slut. Det känns inget roligt men man får finna sig i det. Hela fem nätter har delats och inatt anar jag att en viss saknad och tomhet kommer infinna sig. Det gör ju lätt det. Sitter nu och kollar tågavgångar och priser. Förbannat dyrt är det och lite tokiga tider. Men men man får leva på falukorv med ufon i och nudlar som smakar nada. Det känns faktiskt som en piss i rymden. Finns annat jag prioriterar.

Helgen har varit underbar. Den har bestått av väldigt många nya ansikten för min del. Blev omkringhälsad lite här och var. Träffade väl runt åtta nya människor. Trevligt är det hur som helst även om mycket sådan där kvalitetstid ni vet försvann. Fast man umgås ändå så det är inte så mycket att dividera om. Den roligaste sammankomsten var den hajpade MVC, Metal vision contest. Varje deltagare väljer ut två låtar, vi var nio personer. För extra vinstchans är det bra att väl ja något mer lättsmält och med drag i. Alltså är väl inte Opeth det självklara valet. Det var också en gräns på att det bara skulle vara hårdrock som utgivits som nytt material från 2001 och framåt. Jag valde Evergrey med The Masterplan och Avantasias reach out for the light. Annat som folk spelade var Masteplan, bandet alltså, In flames, Iron Maiden och även nåt skumt skit som hette Raintime. Ingen fick heller spela samma låt som någon annan självfallet. För att utse vinnaren till syvende och sist röstar man i två omgångar med sedvanligt poängsystem men utan franska. En grundomgång och sedan final.

Till min stora stolthet knep jag både första och andraplatsen i en rafflande final. Fredrik kom inte till final men gjorde en stark insats ändå.

Musiktävlingen gick inte fullt lika bra, där vann Fredriks lag men jävlar i min lilla låda vad roliga rebusar som Leo knåpat ihop. Säkert på arbetstid.

Helgen har varit perfekt, finns inget att klaga på förutom vissa perioder av pms. Jag hatar psm. Det är som att stå utanför sig själv och se någon annan göra saker.

Känns som jag ska somna.


Foto: Liza Norlén.

Inga kommentarer: