måndag, juni 02, 2008

Läggdags

Jag har varit ettrig som en terrier ikväll. Det resulterade i alltför sen mat och därmed läggdags. Vad har då gjorts ikväll? Jag har gjort iordning helt nu på balkongen, finfint och mysigt. Inhandlade faktiskt en så kallad trollhassel och ställde dit. Den är fin. Jag har också återställt ordningen i sovrummet. Efter jul möblerade jag om (med bruten fot förf. anm.) och ställde sängen mot fönstret. Detta fick dock vissa bieffekter trots att det rent estetiskt var tilltalande. Oräkneliga gånger har jag slagit huvudet, handen eller armen i fönsterbrädan. Den är i sten och sten är hårt och gör ont. Det var också opraktiskt på andra sätt att ha sängen sådär. Jag led i ungefär ett halvår, rätt friskt jobbat ändå. Nu i efterhand känns det onödigt att jag äventyrade foten med detta stolleprov. Så går det när man är otålig och envis. Ibland en no no-combination.

Just ja, jag storhandlade också. Då ser du framför dig en överfylld kundvagn. Sanningen är att som ensamboende så är ordet storhandling helt klart en sanning med modifikation. För mig innebar det att jag fyllde på det allmänna förrådet av bra-ha-saker i skafferi och frys. Hela två plastkassar med mat fyllde jag.

Sova nu. Packa upp veckans smutstvätt och annat är ohett. Får ligga kvar helt sonika i resväskan. Till i morgon kanske?

Till tandborstningen lyssnar jag på Snow patrol´s Open your eyes. Hörde den igår när vi tittade på The Black Donellys. En serie med potential helt klart. Över och ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu jäklar tar du inte död på den :P