tisdag, juli 22, 2008

En sargad kropp men...

Hösten bjuder på några spelningar som skulle vara intressanta att bevista. Vilka då undrar du såklart. Och jag svarar dessa såklart:
- Motörhead, jag kan långtifrån deras katalog. Ace of spades har väl alla hört och ja, det är ungefär på den nivån det är. Men, Motörhead är Motörhead och Lemmy är Lemmy. Det är ett band man bör se innan man lägger näsan i vädret, framförallt innan Lemmy gör det.
- Volbeat, spelar i både Götet och i Örebro (!). Jag såg dem inte på SRF av förklarliga skäl (jag var inte där) men har hört ryktas om bandets grymma tajthet på scen. Röj är det också.
- At the gates, ja?
- The Haunted, ännu mer ja?!
- Opeth, deras inställda spelning på Metaltown gav mig magsår, migrän, ischias och andra otrevliga åkommor. Nu får man chansen igen och då på mindre ställe och i mörker. Kan inte bli bättre.

Inga kommentarer: