onsdag, juli 23, 2008

04.58 och en och annan ostindiefarare





Imorse slog jag upp korpgluggarna rysligt tidigt. 04.58 för att vara exakt. Caisa skulle till Midlanda och flyga därifrån 07.15. Från Docksta tar det cirkus en timme till Midlanda. Jag var trött och dåsig men en biltur då är väldigt mysigt. Vi lyssnade på musik (hittade bland annat Volbeat i min fars iPod) och for fram på E4an, den vackrare delen.

Efter adjö till Caisa så har jag, pappa och Lova haft en alldeles strålande dag. Vi började med stadig frukost, Sommarlovsmorgon, pappa norpade massor av musik av mig och kaffe bjöds det på.

Shopping, drakspaning och hamnguidning där vi beskådade ostindiefararen Götheborg. Hur maffig och vacker som helst. Efter det blev det guidning på Alnön och klättring på klippor. Lova badade men i stil med ungen i Vi hade i alla fall tur med vädret. Förståeligt dock då det var pålandsvind och vattnet fick varenda led i fötterna att uppträda reumatiskt.

Bättre dag med minsta lillasyrran och far min får man leta efter.

Nu ska jag njuta av att vara hemma ett dygn. Jag börjar med Volbeat och lite pyssel i köket.

Inga kommentarer: