tisdag, juli 29, 2008

Garderobsstädning

Har städat garderoben. Nu ska jag lova mig själv på heder och samvete att inte köpa ett enda jävla klädesplagg på minst ett halvår. Gör jag det får jag både garderobsplats och tjockare plånka.

Köper jag ett klädesplagg ska jag hitta på något lämpligt straff för mig själv. För att undvika fällorna ska jag heller inte gå på stan i onödan. Ska jag fika ska jag gå direkt till fiket.

Jag har kläder som räcker för vintern och även resten av sommaren. Något annat vore slöseri.

Jag skämdes faktiskt nu ikväll. Jag tror jag känner en enda människa som nöjer sig med vad han har i garderoben och det tills det går sönder, det är pappa. De enda plagg jag använder tills de går sönder är jeans. Jag ska från och med nu bli en bättre människa, att dricka Ubuntu och fika ekologiskt räcker inte.

Nu har ni läst det, hjälp mig gärna med någon halvsyrlig fråga då och då. Har jag köpt något onödigt så kommer jag skämmas ihjäl.

För övrigt är jag billös numera (eller ja, den står i Docksta och väntar på att bli såld). Har inte varit utan bil sedan jag fick morfars bil för övningskörning vid 16-års ålder.

1 kommentar:

Pytti sa...

och jag har aldrig haft en bil :) tror jag måste en bra bit över trettio-strecket för att det ska hända. hälsa sundsvall från mig!