fredag, juli 11, 2008

Heja cd-rea

Jag älskar cd-skivor. Mp3, visst men faktiskt vill man ju ha skivan. Har idag handlat skivor upp till öronen. Heja cd-rea. Ibland får jag sådana här ryck. Detta blev dagens inköp:
Pink Floyd- Dark side of the moon
Pink Floyd- The wall
Iron Maiden- Powerslave
Iron Maiden- Fear of the dark
Led Zeppelin- Mothership
Paradise Lost- Paradise Lost
Edguy- Hellfire club

I mitt svaga tillstånd att ha hittat dessa två sistnämnda bland Hits for kids, Carola och tio olika best of-skivor så tog jag Edguy också. Jag har ju en otrolig svaghet för Tobias Sammet även om jag har en känsla av att denna skiva kan vara sådär. Vad som ger mig den känslan är ännu oklart. Lyssning skall ske. Power metal är inte helt min kopp men några band är undantag. Tobias Sammets båda projekt är två bland annat.

Från Led Zeppelin och hans orkester och uppåt väntar jag paket på posten. Jag är inte hemma när det anländer men vi tackar och bockar ändå. Vi tackar även Landstinget Sörmland för excellent service idag. Vaknade med panik, ringde lite och testade lite och mitt gamla landsting var otroligt snabba i pappersexercisen. Fast det egentligen skulle ha varit LVN som stod för det.

... jag har bytt till den röda lampan i köket nu. Muchisimo mejor!

Inga kommentarer: