fredag, juli 11, 2008

Hemma är skumt

jag måste medge att det känns skumt att vara hemma. När jag vaknade i morse hade jag inte något som helst sällskap, allra minst det sällskap jag just nu helst vill vakna bredvid. Jag vaknade dessutom i mitt sovrum med min saker runt omkring mig. Konstigare kunde det inte bli.

Jag har packat upp och donat, insett att den orangea lampan ska ner och min "gamla" knallröda från tunatiden åker upp. Kommer nog bli bättre. jag har duschat, lyssnat på musik och sett att jag flagar i hårbotten där jag bränt mig. Fyfan vad hett. fast det är ännu hetare på tuttarna. Go sunburn!

Nu ska jag ta med mig en god bok (alltså "Hårdrock- rundgång, nitar och nackspärr") och sätta mig med en brunchliknande sak. Jag ska insupa Sundsvall, staden jag saknat lite under semestern. Fast jag saknade den inte alls på västkusten, kanske till och med lite tvärtom. Lägenheten min har jag dock saknat länge.

... det ser ut som det blir buss ner på stan. Vädret är inte särskilt promenadvänligt. Katten då!


Låt jag vaknade med i huvudet idag: Led Zeppelin- Black dog

... jag har noterat att jag varje morgon vaknar med en låt i huvudet. Denna låt brukar kunna sätta standarden för dagen.

Inga kommentarer: