torsdag, juli 10, 2008

Köket

Jag har snart bott i min lägenhet i ett år, irriterat mig på panelen i köket i omgångar. Ambivalent skulle vara ett understatement utan dess like. Ska jag ta bort den? Ska jag måla den? Och isåfall, vilken färg? Ja ni anar vartåt det barkar.
Efter att spenderat tre veckor utsocknes kom jag nu hem. Jag hade köpt färg och började helt sonika måla så fort jag klev innanför dörren i princip. Jag hade ändå målandet stadigt i armen då jag varit till fjälls och målat om stugan. Även grävt ett kabeldike så att måla inomhus på trä som inte suger åt sig, åh vilken lycka!

Jag föll för målningen då det var både billigare och smidigare, tar man bort paneljäveln så är det bredspackling som gäller. Jag är inte gjord av pengar och hantverkarskills. Dessutom måste jag säga att efter ett år så har man vant sig vid denna inredningsstyggelse. Den är rätt mysig, sådär lite svensson. Det blir stor skillnad i ljus med nya färgen. Engelsk röd, mörk och murrig pizzeria byttes nu ut till ljus Skagenlya. Ja, färgen hette Skagen. Som om min första association med färgen var saltstänk och sand i Skagen. Nu har jag dessutom orangea och cerisa detaljer. Helt jävla crazy.

Köket blev så här:



Ps. jag har inte tagit bort maskeringstejpen om du undrar varför jag målat på väggen ovanför.

Inga kommentarer: