onsdag, juli 02, 2008

Semesterbilder del 2

Har inte kameran med för inkoppling, ej heller lust för tillfället att krympa bilderna i photoshop (inte ens med funktionsmakron F2 som innebär bildstorlek, upplösning och spara som i mappen LR). Har tagit helt underbara bilder här på Hamburgö och även slutklämmen av Mollösund. Hamburgö är jag förälskad i. Jag vill inte lämna detta. Inte nu.

Hamburgö går inte att beskriva med ord.

Idag har vi klättrat klippor, letat jättegrytor, ätit kravmärkt italiensk glass, badat, solat och grillat 20 meter ovanför havet. Det bränner i pannan och jag sitter här med en Grebbestad granit. Öl, fan vad gött alltså.

Jag har även haft manetskola för några nollåttor och extrema landkrabbor. Röda, bränns. Blå genomskinliga, ofarliga.

Tänk... inte ens så här på en liten ö på ett kravmärkt pensionat så blir man utan internet. Vet inte om jag tycker om det eller ej. Men på dagarna är jag utan anknytning alls. Då har jag inte ens med mobilen.

Nu ska sista ölen drickas upp. Sedan blir det Laphroaig på rummet med en bit choklad. Mina vänner, jag älskar det här.

1 kommentar:

Monica sa...

Var det inte skräpwhisky ni skulle köpa? Vill bara påpeka att Laphroaig inte räknas dit ;)
Puss