måndag, augusti 25, 2008

Bilhelvetet gjorde mycket

Har precis lagt in räkningarna och inser vid den sammanlagda summan att bilskrället åt upp mycket. Trots att jag har csn-månad, jag ökade sparandet, sista ordentliga statoil-räkningen, hög mobilräkning och andra räkningar som var mindre skoj kommer jag ändå inte få ekonomisk slagsida. Visst blir månaden kanske något sämre än jag förutspått men med det inte sagt att jag får leva på snabbmackisar och ketchup.

Det kändes bra att stoppa in en extra slant på sparkontot också, skidorna känns mer åtkomliga då. Jag kommer inte helelr får svårt att punga ut för tatueringen och gällande säsongskortet så lever jag efter devisen att den dagen, ja då löser det sig. Den månaden kanske blir fattig men jävlar i min lilla låda vad jag kan åka skidor. Tatuerad och allt.

På tal om gaddning börjar jag även fundera på att renovera min gamla på något vis, vid ett senare tillfälle givetvis. Jag skulle vilja piffa till den. Kanske göra några skuggningar och snirkla till den så den inte ser så statisk ut. Skitsamma, skuldran först. Sedan kanske det blir att skriva paradise lost litet och diskret på tengwar (alvernas språk) på handleden. Nu drömmer jag bara och nej, jag kommer inte sluta med att jag ser ut som en kolbit.

Idag var det sådan där skön hög luft som bara finns på hösten. Sommaren börjar gå mot sitt slut och jag älskar det. Värmen är över och klar kall luft fyller mina lungor. Snart faller löven från träden och strax därefter kommer snön förhoppningsvis komma. Haldsuk, mössa, vinterkängor och vinterkappa. Jag såg ett par kängor för övrigt som jag vill ha. Innan jag flyttade hit till Sundsvall slängde jag mina kära Underground. Sulan var nästan obefintlig. Det var en sorg. Nu vill jag ha ett par rediga Dr Martens. I vintras utan känga insåg jag att jag inte kan ha den skrala skosamling för vintern jag har. Sommarens skoförråd svämmar över av ballerina, converse och andra dojor. Vintern har betydligt mindre att erbjuda på det planet.

Det här var ännu ett värdelöst inlägg men det bju´r jag på.

1 kommentar:

T Minus sa...

Hög och skön luft finns på posten. Säkert.