fredag, augusti 08, 2008

Fyfan va gött

Spöregnet är inte bara spö, det häller ner. Det är jämngrått och jämnblött. Jag har sovit cirka fyra timmar på grund av en viss festival.

Hungrig är jag också men jag försov mig så ingen frukost hinner jag med. Det positiva med idag är att mamma och jag ska göra Stockholm, det negativa är allt ovannämnda. Jag längtar också till ikväll då jag ska supermysa till max. Inomhus.

Igår blev jag bjuden på Guiness av baby på en äkta irländsk pub med en riktig irländare med shorts, pikétröja och pullover vid namn Mooney (tror vi på grund av ett namn på kortslippen). Han hällde upp Guiness och kallade det mother´s milk. Några satt i ett hörn och spelade irländsk musik. Det är fanimej reggaebojkott. Och jag gillade det. Både ölen, irländaren och bojkotten. Men man kan inte säga både om tre saker.

Off I go to Stockholm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.buddysirishpub.com/hem.html

Puss ;-)

Monica sa...

Med tanke på den pågående festivalen:)
Puss

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3063127.ab