tisdag, augusti 05, 2008

Godmorgon


Somnade först vid halv tre inatt. Kändes himla hett att ligga och vrida och vända på sig i tre timmar. Dagens agenda är inte direkt välfylld men ska nog ändå ta mig en cykeltur ner på stan och se lite folk. Jag är en för rastlös själ för att riktigt dega och ha det sjukt lugnt en hel dag. Semester är härligt men då ska man gärna ha mycket att göra. Har bland annat en längtan tillbaka till västkusten. Det var början på semestern, det var semester med baby och jag var i mitt esse. Nu jobbar alla och jag räknar ner dagarna tills jag själv får ta jobbnycklarna och bege mig till jobbet. Jag längtar faktiskt. Rutiner är något som känns väldigt främmande, lite mystiskt sådär. Ungefär som utomjordingar eller andar.

Men innan cykeltur i blåsvädret måste jag äta frukost. Har förskjutit det nu i en timme. Hungrig som en varg.


Bilden: på väg från Hamburgsund låg en ort vid namn Slottet. Lite roligt.

2 kommentarer:

Linda sa...

Åh...semester ja. Jag längtar tillbaka till min och Gurrs vecka i Stockholm...minnen, minnen. Det dröjer ett helt åt till nästa...ska jag gå och skjuta mig på en gång kanske?

Sannan sa...

jag har tänkt samma tanke men då får man ju inte semester nästa år.