onsdag, augusti 27, 2008

När logiken fattas mig

Jag har en bra månad men vet ni vad som händer då? Då är jag bättre på att spara att snåla än när jag har lite pengar. Då tänker jag att det ändå int ekan bli sämre och jag har som gett upp. Nu ser jag till att köpa mat som jag kan laga till och göra matlådor. En dag efter lön och jag gör matlåda. Det är inte varje dag det händer kan jag säga.

Mitt liv som vuxen har sakta men säkert tagit steg tillbaka från det att jag flyttade hemifrån och levde den så kallade tomtebolyckan. Vuxenpoängen stod som spön i backen under Årbygatan-tiden. Sedan gick det åt skogen med dem. Jag gick in i en era av obeskrivlig lathet gällande hushållsarbete. Men då jag är något pedantisk blev det en plåga då jag kände att jag var tvungen att piffa till och städa. Och tomtebolyckan då? Vad är det? Jo, den kända visan; blir tillsammans i gymnasiet, flyttar ihop, förlovar sig och lever supervuxet. Det där fick man dock äta upp när man kände rastlösheten i benen och irritationen över den man lyckats byta ringar med. Alla lever väl alltid någon gång i tron att gräset är grönare på andra sidan. Det roliga i hela visan är att det faktiskt är det. Inte alltid, någon gång har man nog gått på tillräckligt många gräsmattor för att känna sig nöjd, synd bara att man tydligen verkar ha grava svårigheter att bli kär.

Och helt osökt, ett sjukt roligt minne dök upp helt plötsligt från förra sommaren då jag söp mig ur Eskilstuna. Jag och Lina. Det är kärlek det. Fast på en annan nivå.

Och jag fortsätter äta av mina evighetslakritsar.

2 kommentarer:

Lina the Great sa...

Du måste definiera "roligt minne"
Gick igenom det mesta vi gjorde förra sommaren och det mesta är/var jävligt roligt.
SItter och tokgarvar i just nu.

Tomas sa...

Det jag alltid har sagt, vuxenpoäng är sjukt överskattat. Och kollektivtrafik is the shit, apropå ett helt annat inlägg.