torsdag, augusti 28, 2008

Jag kämpar på

Idag beställde jag en bok från AdLibris. Jag måste ha den i undervisningen men vill ha den själv, inte att skolan äger den. Boken heter 250 TV-spel : från action till äventyr och är skriven av min tv-favorit Orvar Säfström. Hade min första Multimedia A-lektion idag. Den kursen ska vara inriktad mot spel så jag är i mitt esse och eleverna verkar likaså. Mitt intro med gissningstävling på spel var rolig. Jga känner mig pepp.
När jag beställde boken valde jag dessutom Miljöfrakt. Kostade inte så hemskt mycket men man bidrar litegrann. Jag tror fortfarande inte på nitisk sopsortering men jag bidrar gärna till annat. Idag lade jag en halv förmögenhet på mitt livs första busskort också. Det är skönt att åka buss. Man behöver inte manövrera ett fordon själv när ögon går i kors av trötthet och senare i vinter slipper man skrapa bilen och kallstarta stackarn. I vintras när det var som kallast med -19 så tyckte jag synd om bilen.

Busskortet är till och med snyggt.

Nyss fick jag ett supersug, ett intressant intervjuerbjudande. Men då slår prestationsångesten till och jag undrar vad katten jag ska fråga och jag kan ju ingenting.

2 kommentarer:

Monica sa...

Vaddå kan ingenting?! Lägg ner prestationsångesten... du kan massor!
Puss

Sannan sa...

ja jag kan rätt mkt okej då =)

men ja jobbar vid det tillfället ändå så...

P o K