söndag, augusti 31, 2008

Nykterhetsförbund nästa? Nejdå.

Jag ska sluta dricka mig berusad på alkohol. Min kropp har de senaste åren genomgått en plågsam förändring och det är att jag jämt, utan undantag får bakfyllor från helvetet. Jag kan inte säga som många andra "det får man ta då och då" för bakfyllan dödar all glädje spriten eventuellt skulle föra med sig. Exempelvis igår, visst vi drack rätt bra i fredags men inte några absurda mängder. Jag fick dock en bakfylla som åt upp all min livsglädje. Jag hade en formtopp mitt på dagen då jag kunde snickra och ha mig, men sedan? Ja det var hemskt.
Jag vet inte hur det är med gemene man men jag kan säga att jag faktiskt kan vara pigg och glad utan sprit. I fortsättningen håller jag mig till två-tre öl och sedan får det i yttersta "nödfall" halka ner något mer. Men för varje dag av denna bakfylla så blir jag mer och mer ointresserad av en fylla. Mentalt tål jag det men absolut inte fysiskt. Och idag är jag inte bakis så det är ingen spritångestfylld bakfylla som snackar dynga.

Nu är jag bara dunderfökyld och har redan fått skavsår på näsan. Jag kan knappt svälja och jag är helt övertygad om att någon faktiskt står på mitt bröst.


Mina finska gener verkar ha flyttat vidare.

1 kommentar:

Tomas sa...

Lite sent inlägg här kanske, men det har drabbat dig också nu? Jag har ju under en längre tid gått in med siktet "4 öl" av just den anledningen. Det är ändå mest den första som är riktigt jävla schysst. Sen går det snabbt över i slentrian...