tisdag, augusti 26, 2008

Om jag skulle ta å stänga in mig

Har så galet mycket musik och lyssna på just nu. Sätter jag på mitt bibliotek, låser dörren och bunkrar upp vid högtalaren så kommer jag klara mig i tio dagar utan att höra samma låt två gånger.

Jag njuter i fulla drag, är bättre än att vinna på lotto detta här med musik. Dessutom hittade jag randomknappen idag. Jag vet hur den funkade tidigare också men orkade aldrig fixa så att viss musik inte togs med i shuffle-läget.
Det innebär att jag kan höra allting lite mer ytligt utan att nöta ett band i taget. Bra ibland, speciellt då den nya musiken har dränkt mig.

Jag vill inte ens veta hur många band jag har i dattan, än mindre hur många bandnamn och dylikt man kan överhuvudtaget. Jag är en musikoman. Jag kan inte vara utan musik. Ett liv utan musik eller med Rix FM musik skulle få mig att fundera på rituellt självmord.

Vi säger bara fett med tjockt. Säger jag och bara snor folks formleringar och uttryck helt skoningslöst.

Inga kommentarer: