lördag, september 27, 2008

Dagens skämt

En kvinnlig fotograf och någon som skrev. För vad glömde jag bort.
Hur som, med min randiga strumpbyxor blev jag stoppad vid ån. Fotograferad och utfrågad om dagens outfit. Hjälp mig någon tänkte jag. Mitt intresse för detta kunde inte ha varit lägre. De frågade mig var mina saker kom ifrån och jag svarade. Tänkte ännu en gång hjälp mig. Min snyggaste grej idag förutom kofta och strumpebralla är min ständige vapendragare Billabong-väskan. Den är fy satan så snygg. Den namedroppar jag mer än gärna.

Ha i åtanke att jag avskyr modebloggar och uttrycket Dagens outfit. Jag klär mig som jag själv vill. Att då få ett "erkännande" på detta kändes inte bra. Jag anser att det inte finns något rätt eller fel, bara fulare och snyggare men det är upp till var och en.

Ser ni många randiga strumpbyxor i höst, ni vet vem som hade det först och rätt. Eller inte...

Jag hade för övrigt fika från helvete, ett helt jävla dagis med tillhörande päron satt på Barista. Inte ens iPodden hjälpte upp min tillvaro. Barnskrik gälla som tanters sång i kyrkan gick igenom. Jag kunde inte koncentrera mig utan jag fick i mig min macka och chai latte och gick sedermera. När jag plockade ihop min grejer och gick ut så såg jag i ögonvrån hur även familjerna med barn packade ihop. De var mig sedan i hasorna ända till Lagerhaus. Bittert javisst.

Jag kom nyss hem och insåg att jag som den stjärna jag är glömde köpa kvällens öl. Ingen Kilkenny eller Samuel med andra ord. Jag får ta whiskyn eller rödtjutet, eller vodkan men nej. Rödtjut tror jag banne mig. Det är tur att man har sprit hemma. Dock börjar det sina.

Nu blir det Dropkick Muprhys och Volbeat kvällen lång. Men ingen öl. Bittert javisst.

Inga kommentarer: