lördag, september 27, 2008

Jag har sparat! Jag har shoppat! jag kan ändå äta.


Min största tillfredsställelse just nu är att jag har kunnat lägga undan tvåtusen spänn på alpinkontot (skidor och säsongskort that is). Det är skönt att känna att man kan spara och att det sedan går till något väldigt bra. Samtidigt som jag har kunnat handla ett någorlunda dyrt bälte och en någorlunda dyr tröja och annat tjafs. Även om själva shoppingen faktiskt inte kommer i närheten av sparandekänslan.
jag kommer även denna månad att handla mat via Matservice, göra stora laddningar mat och bara köpa annat vid behov. Det gjorde att månaden blev bra mycket roligare. Kunde gå på afterwork närmare nästa lön än den som varit, gått ut och käkat och jag kunde skämma bort mina småsystrar (vilket jag gör vare sig jag har mycket eller lite pengar ändå).
Att göra sig av med bilen är skönt, den allmänna känslan jag har är inte att saknar den utan att jag slipper den. Bilfan gav mig magsår och nervösa ryckningar.

Dagens plan är att lyssna klart på In Flames, dricka upp teet, äta upp moroten, duscha och sedan dra mig ner till Barista och inta lördagsfrukosten där. Jag ska sedan besöka Gröna skylten för att köa lite Samuel Adams och Kilkenny för kvällen. Och HM för långärmade toppar.

Fan vad bra A sense of purpose är. Jag har tamejfan lyssnat på skivan i ett halvår nu tror jag och inte är jag trött på han. Precis som med Katatonia och Opeth. Fast dessa två sistnämnda kan jag lyssna på alla skivor utan att tröttna... i flera år.


Helt galet. Helt smaklöst och så icke eftersträvansvärd extravagans för 170.000 kronor natten, enbart för att få sova och skita i marmorholk, till syvende och sist.

Inga kommentarer: