måndag, september 29, 2008

Inte lika glad del 2

Trodde jag vaknade än mer bakis imorse än vad jag var igår. Problemet var dock att det inte kändes helt som att jag var bakis.
Huvudvärken strålade från en enda plats i huvudet och det var där handtaget från en av Avenyns dörrar som jag fick i huvudet. Någon släppte på en spärr och dörren kom mot mig. Det gjorde asont, även med rätt bra mängd sprit i kroppen.

Under dagen har känslan av yrsel förvärrats och jag är illamående. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon frågade hur jag sovit och annat. Hon sa att jag skulle kontakta min vårdcentral. Ett ytterst exemplariskt fall av hjärnskakning tyckte hon det lät som. Med viss hjälp av alkohol. Hon sa att jag borde ha slutat dricka när jag slog i, var ju på väg och svimma men tyckte att jag själv överdrev.

Detta kan förklara varför jag, efter att ha vaknat vid halv åtta, totalslocknade igen i sex timmar utan att ha någon som helst koll på verkligheten. Jag blev chockad när jag vaknade två på eftermiddagen. För att dessutom under resterande dag sova hela tiden och ändå kunna sova vid halv tio. Även inatt sov jag otroligt djupt.

Mitt huvud vinglar och alla ljud är obehagliga. Jag trodde jag fått en tvådagars, tji fick jag. Men en tjusig kraftig bula har jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur och var lyckades du ramla? Har du jobbat idag?