fredag, september 12, 2008

Jag har glömt...

Idag hade jag en enda lektion. Hela den här veckan har varit helt jävla fucked up. Elever soms ak fotas under lektionstid, jag ska fotas och utbildningar som blir inställda. Jag har inte fått en bra start.

Den enda lektionen jag hade, mediekunskap, har jag dessutom gjort klart för dem att jag är en hagga. Eller subba om du väljer det ordet. Det är inget fel på klassen i sig, de är glada och livliga. Dock vill jag inte skrika ut namnen högt vid uppropet. Framförallt inte med min hosta. Jag blev riktigt arg och dundrade med både dörr och bok. Jag skrämde dem med tidigt prov och jag ställde krav. Detta hemska! Boken dunkade jag så hårt i bordet att jag själv nästan blev rädd. Men jag tänker då fan inte tolerera den ljudnivån i klassrummet för det finns elever som vill lyssna. Ja, nu har läsåret börjat på riktigt och förra året gillade inte eleverna mig i början men sedan mjuknade dem... men fråga inte någon nu vad de har för åsikt om mig. Bitch, hagga, subba, kärring... kärt barn har många namn.

Nu ska jag sova. Eller först titta på lite mer skidfilm fast på youtube.

Inga kommentarer: