tisdag, september 23, 2008

Tandläkaren

Hu, den 2 oktober ska jag till tandläkaren. Jag fasar. Jag har inte varit där på hur länge som helst och jag tror att jag har ett hål. För att inte tala om mjölktanden, ja mjölktanden som krånglar. Undersökningen kostar mig en femhundring, egentligen 800 men det ar nåt med tandvårdsreformen som gjorde det billigare. Någon pott för dem under 30 eller så.

Jag ska blåsa munnen, sätta in tänder av titan som inte krånglar och sen är det klart. Inte ett dugg estetiskt tilltalande men funktionellt.

Eller för att inte dra saker till sin spets, kan man inte få bli sövd?


Dagens reflektion från en elev:
- Vad heter du? Skog va? Nej just det det var hon den andra Sanna...
- Sannie?
- Ja just det
- Ja hon heter Skogh
- Vad heter du?
- Jungell
- Äsch jungell och skog är typ samma sak.

Han har en poäng i det må jag säga.

Ps. om du får upp en ruta på msn där mitt namn och min yahoo-adress står så är det bara jag som bytt bort min urgamla sakurahime till min yahoo-adress på msn.

2 kommentarer:

Lina the Great sa...

Tandläkaren har fått mig att inse hur gott/äckligt det var att bara äta snabbmakaroner. Trots tandvårdsreformen!

Anonym sa...

*skrattar* Nej, ta för guds skull inte ut tänderna ur munnen för att sätta in titanskruvar och kronor! Fy helvete vad operationerna gör ont! Dessutom är det inte roligt alls med protes som inte sitter som den ska och riskerar att trilla ut. Nej nej nej. Behåll dina tänder.