tisdag, november 25, 2008

faran med hemfärgning

Det är billigt och man kan göra det när som egentligen. Men! När det går fel kan det gå fel och när det går fel blir det dyrt. Tänkte piffa till barret med blonda slingor. Det gick åt helvete så nu ska jag fixa en mörkare färg som täcker skiten.

Jag som ville var klok och följa mammas råd att jag ska göra ljusare eftersom jag alltid ångrar mörkt efter ett tag. Tji fick man för visheten. Återkommer med resultat. Det jag har nu är inte mycket för världen att se. Tänk dig misslyckad blondering som blir orange och dessutom fläckigt. Schwajnigt snyggt eller hur?


Jag kör hela linan ut, varför bara ha en dålig hårdag när man kan ha en vecka?

It´s just hair. Annat är det med mitt inre välbefinnande. Min värsta värsta svacka är över och nu känns tillvaron helt okej. Det var som väst i tre veckor men sedan när jag vågade göra det där samtalet, ja då var det som att jag kunde lägga det bakom. Varför gräma sig hela tiden när jag nu får betala för det nån gång då och då? Vore slöseri på samtalstid och energi att grubbla utöver det måste jag säga.

Det har också varit en vecka då gamla kontakter poppat upp igen. Nu är alla jag lärt känna under mitt dryga år i Sundsvall tillbaka igen. Jag är inte ensam helt enkelt. Synd bara att jag missade utekvällen med Liza men jag hade mysigt med syster istället.

Inga kommentarer: