måndag, november 24, 2008

Omysiga inredare!


Har precis sett på Simon & Thomas, mina favoritbögar med söta hundar. Jag gillade inte slutresultatet denna gång heller men vad gör det när Simon säger lull lull.
Jag irriterar mig på sådana där så kallade professionella inredare. De ogillar alltid det som är personligt, eller ja snarare det som visar vem man är men som egentligen inte har med estetik att göra.
Böcker, filmer och sådant tas bort utan nåd.
Jag älskar att se mina böcker. Jag vill ha böcker i varje rum. Jag älskar mina filmer, jag vill ha fler. Jag älskar mina gamla kamera och jag älskar mina cerisa bas med tillhörande förstärkare. Varför? jo för att det säger något om mig istället för att mitt hem ser ut som ett museum där man gömt undan allt sådant.

På tal om böcker, jag fick en bok på posten idag av T:s snälla mamma. Jag är nästan med i en bokklubb fast helt gratis. Me like.

1 kommentar:

Tomas sa...

Det är därför man "inreder" med skidtidningar, hjälm + goggles, skivspelare, mixerbord, gitarrer, syntar, dammråttor och vissna växter...