måndag, november 10, 2008

Nu har det hänt

Han har åkt hem.

Jag vill hem men ändå inte.

Städa, diska, poppa Sixx A.M. Men det kommer vara helt ensamt.

Tur att jag har tre paket på posten att se fram mot; ett med vinterkängor (nej ni, i vinter blir det inga converse inte), ett med en bok från Tobias mamma och ett paket från han själv. Och i helgen blir det fjällmys. Jag saknar pappa och resten av Dorran-familjen.

Jag har en ny popmaskin också. En svart ny vacker ipod. Min rosa gamla trotjänare gick som sönder och då jag både till fritid och frilansjobb har som uppgift att missbruka musik pockade det på. Det är ett grymt gränssnitt på den må jag lova. Min gamla känns som från stenåldern men så är den ju två och ett halvt år också. Daglig användning, ja kan jag förlåta den för att knappen hakat upp sig.

Ett roligare inlägg kanske kommer. Om lusten infinner sig. Min intution säger mig att ensamheten kommer lägga sin brutala kalla hand på axeln ikväll och våldgästa.

Inga kommentarer: