fredag, november 07, 2008

På radion

T och jag var på väg till Entré Sundsvall för att hämta ut Tiger Lou-plåtarna då vi hör:
- Sluta skinheadsa er!

Man vill inte vara någon språkpolis men sedan när blev det ett verb?

"Jo jag tänkte ägna kvällen åt lite skinheadsande, ska du med?"

Det ska bli trevligt med Tiger Lou för övrigt. Senast jag såg det var en underbar kväll på Raw för tusen år sedan. Bara jag hör en Tiger Lou-låt så ryser jag av välbehag. Det var en av dem absolut bästa utekvällarna någonsin. Alla var där. Alla som var där var glada. Bandet var helt outstanding vad gäller liveframträdande. Ölen var god. Spriten stark och sömnen perfekt efter denna kväll. Lyckan var gjord.

Så ikväll blir det öl, grogg och konsert. Med T. Perfekt kväll.

2 kommentarer:

Monica sa...

Eftersom jag naturligtvis aldrig hört talas om nämnda band (föga förvånande för dem som känner mig)var jag ju tvungen att kolla länkarna i spelmojängen till vänster. Dom var ju bra! Lite trevlig mollpop, tyckte jag.
Finns de på iTunes? Och vad rekommenderar du i så fall?
Puss

Sannan sa...

kör på Is my head still on och The Loyal, hela album alltså =)

Jo det är trevligt, jag tycker om dem.

De är ganska stora så borde finnas där.

puss