torsdag, december 04, 2008

I´m on the internetz

Niklas inspirerade mig att kartlägga mina internetvanor eller snarare webbtjänstvanor. Jag börjar nu och så får vi se hur skrämmande det blir.

Google
Blogger (min bloggklient helt enkelt)
Google reader (håller koll på bloggar jag följer)
Google Translate
Google analytics (håller reda på statistik gällande min egen blogg)
Google Kalender
Gmail
Facebook (jovars, jag gjorde comeback)
Helgon (emo-community numero uno)
Werock (fanzine, skriver där och forumar ibland)
Dagens nyheter (nyheter är bra)
Sundsvalls tidning
Allehanda
Eskilstuna Kuriren
Expressen (dessa nyheter är ej bra, går in och spanar rubrikerna)
Aftonbladet (samma som expressen)
Freeride (blogg, forum och annat gött för en skidåkare)
Grafiskt forum (nörderi...)
Game reactor (hålla mig uppdaterad om spel)
Last.fm (musik musik musik)
Kursinfo/Skolverket (inte särskilt upphetsande men nödvändigt.)
Blabbermouth (Se & hör för metal heads)
Rockmerch (merchandise och annat skit)
Shock store (En tisha från Toxico kanske?)
Close up magazine (Sveriges bästa musiktidning)
Åka skidor (Sveriges bästa skidmagasin)
Moyo streetwear (forum och annat gott)
Volcom (Volcom i mitt hjärta)
Junkyard (streetwear på nätet)
Cdon (ja, jag köper cd-skivor fortfarande.)
Ginza
Apple musicstore
Piratebay (men även solen har fläckar)
Apple (äpple för hela slanten)
Skistar Vemdalen
Tradera
Blocket
Din tur (länstrafiken Västernorrland)
Ticnet (biljetter och sånt)
SJ (satans järnvägar används ofta)
Lexikon (perfekt!)
HM
IKEA
Matservice (min matbutik på nätet)
Beauty planet (handlar hudvård där)
Gaddad.se (tatueringsforum och annat, torrsimmar)
Barbarella (spanar fina ringar och dylikt vid tristess)
Typotips (enda bloggen som jag namnger här)
Jobbmail
Arbetsförmedlingen
Handelsbanken
Wikipedia
TV.nu (Tv-tablå på nätet)
IMDB (Filmernas stora databas)
Youtube
Myspace (lyssnar ny musik va)
MSN Messenger

Det är inte konstigt om man blir stressad om man gör allt detta under en vecka. En del även dagligen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tips på musikinfolänk http://www.metalstorm.ee

Cheers,
-janne

Sannan sa...

schyrre!