onsdag, december 03, 2008

Vädret hatar mig och resten av Sundsvall


... eller vad sägs om en decimeter slask? Vattenpölar i de djupa spåren och snö som vräker ner och bara smälter i vattnet. Det blir säkert som förra vintern. Massor av snö men det töar och fryser om vartannat. Skridskor till jobbet känns inte helt utflippat.

Jag ikläder mig mysbrallor och torra strumpor. Äter gröt och kollar på 2 1/2 men. Och så tar vi alla i och pekar kollektivt finger åt vädret, det jävla vädret. Vi kan hytta näve också.

Ja, jag har pms. Något så djävulskt. Valium skulle inte ha en chans mot allt som spritter i kroppen nu. Inte ens de medikamenter läkaren tyckte jag kunde testa. Ja just, jag fick det bekräftat. Hon ringde och berättade utslaget. Jag tackade nej till tablettknaprande så länge. Hon accepterade det efter att hon argumenterat om fördelarna ett tag till och jag blev nöjd. Nu blir det bara hjärnskrynklare nästa. tar jag för lätt på det? Nejdå, men känns som det är dags att get undressed med den här typen av saker. Många mår lite halvtaskigt men man pratar bara om förkylningar. This is far more interesting än tjocka bihålor och slemhosta. I alla fall för mig som måste få skriva av mig någonstans och det är ändå ganska få som läser bloggjäveln.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt att jag e med på att peka finger åt vädret vi har här i Sundsvall. Låter som du fått det lite mysigt ändå Sanna. Nu vill jag ha lite kyla och en MASSA jävla snö så det inte blir is gator för kommunen är ju så jävla bra på att sanda INTE.
Ha en bra kväll nu.

Sannan sa...

jovars, jag har mysat till det här hemma.
Ja, det där med vinterhantering här i stan är något tveksam. Varför vet jag inte, vad jag vet återkommer vintern varje år.
Sundsvalls kommun och Banverket verkar ha samma årstidsfilosofi.

Tomas sa...

Borde inte Sundsvall och Gbg utbyta sandningspolicy? Här ligger det hur mycket grus som helst, till vilken nytta? Ni kan få't, kom och hämta bara...