tisdag, december 02, 2008

Kvällens låt



Jag har halkat två gånger mellan Konsum och mitt hem, ungefär en gångväg på 300 meter kanske. Massor av nysnö som fallit på blankisen som fint polerats av havsvinden som alltid lyckas blåsa vid dem oranga husen. Ena gången halkade jag halvt och andra gången landade jag på väska och kasse.
vad innebar det då? Jo när jag kom hem såg jag att mjölkpaketet jag inskaffat gått sönder och runnit ut i påsen med kläder, foten ömmar och rumpan önskar sig också bättre dagar. Jag hade sett fram mot den där varm akoppen choklad sen vid lunchtid och så går det på detta vis. Kan också säga att dagen började med att jag glömde matlådan hemma, kändes helt onödigt kan jag säga!

Det är tur att dagen lättats upp av trevliga sms åtminstone. Sådana där som får en att fånle på bussen fast man lyssnar på dödsmetal och är djävulskt trött.

1 kommentar:

Hex sa...

Bra låt! *tumme upp*