måndag, december 15, 2008

Legobitar från helgen


Jag fick låna bil i helgen. Fyrhjulsdriven och diesel. Tuffade gott mot Vemdalen i fredags. Till min besvikelse så blev det inte så mycket att göra för mig, Caisa och pappa hade varit grymma med det hemliga projektet. Helgen fick istället bestå av härlig fjällvistelse med besök i inredningsbutiken, kaffedrickande och bastuhäng. Och skidåkning med flygande spik i ansiktet och total avsaknad av god sikt. Kylan var högst påtaglig, framförallt då vinden spädde på köldeffekten något. I byn var det som lägst -20. Lite bitigt kan man tycka, men jag var nöjd och allt var så vackert.

Det var annorlunda att bara vara tre, nästa gång blir det bara systrarna Jungell och efter det kommer vi vara hela stora familjen med två exemplar av varje förälder.
Jag kan ana att jag kommer få min beskärda del av familjeumgänge.

Jag fick även uppleva en del av barndom i helgen. Caisa släpade fram legot och vi byggde en koja. Som marsipanrosen på tårtan placerade jag även ett bögpar som fick bo där. Oerhört pk om du frågar mig. Det kompenserade jag dock med en hel del andra, opassande skämt. Man vill inte bli för mycket liksom.

Nu är helgen slut och både legobyggande, bilkörning och digitalfoto är uteslutet. Nu kan jag endast nöja mig med min kassa mobilkamera igen och nedräkningen till jullovet börjar på riktigt. Julmat i massor, julklappar, kärlek och ett nytt år står för dörren. Jag känner mig ganska pepp för det.

Inga kommentarer: