tisdag, oktober 12, 2010

Verkligt

Jag har en liten människa i magen, jag har nog förstått det nu. UL gjorde sitt till men även den lilla maggen. I helgen fick Ärtan sina första tofflor. Ärtan kommer ha två mormödrar och två morfädrer. Tofflorna kommer från Sundsvallmorfarmormor och mostrarna. När det lilla lätta paketet öppnades blev jag nästan tårögd, ett par satans små, söta tofflor. Och det till vår lilla Ärtan. Blev varm i hela kroppen, det ÄR verkligt.

Det är även nu jag känner att jag nog är vuxen. Ibland har jag svårt att identifiera mig som mamma för jag har någon skev bild av min ålder tror jag. Jag har inte riktigt förstått att jag fyller 27 i juni och därmed i allra högsta grad är i exemplarisk barnafödande ålder. Jag är på något vis fortfarande i den föreställningen att jag och de i min ålder är runt 23. Max. Så när folk går och gifter sig och skaffar barn känns det så himla vuxet och avlägset men sanningen är att det är fler som gör det nu i min omgivning än super skallen i bitar varje helg. Även jag sällar mig till skaran som pysslar med familjeproduktion. Livets gång. Och den gången vill jag inte byta ut mot något annat. Ja, lite mindre djurhår och tvätt måhända.


Ps. det jag ogillar som symtom förutom redan nämnda spring på toa så är det mitt luktsinne och aptit. Alla mejeriprodukter utom mjölk luktar konstigt och jag är hungrig men aldrig sugen på något. 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så fin mage!!
Grattis till Er alla!!

//Linda

Sannan sa...

Taack! Vilken Linda är det? =)

Monica sa...

Vad kul att få se din fina mage! Och vad gulligt det är med din sol... Kan kanske bli en stor sol så småningom ;) Puss

Sannan sa...

Jag tror solen kommer anta ngt skumma proportioner så småningom :D Puss

Anonym sa...

Jag blir så glad ! Grattis Sanna! :) KRAM! / Jenny

Sannan sa...

Jenny, Romeström eller kusin-Jenny? :)

Tack hur som helst :D

Kram!

Anonym sa...

Jätte kul - super att se magen på bild, stort grattis till ER
Hälsa
// Morbror

Jenny sa...

Jenny kusin :)