torsdag, oktober 14, 2010

Snön faller

Årets första snö här hemma yr omkring. Jag kan inte riktigt låta bli att få skidsug. Men i år, ja i år blir det inget. För det första kommer jag varken kunna knäppa skidbrallorna eller dra igen jackan. Och med växande mage ser jag pjäxorna som mina fiender. Jag kommer inte få på mig dessa heller. Dessutom står det överallt att man bör undvika riskabla aktiviteter såsom alpin skidåkning. Att bara fara i barnbacken och vara nervös för att ramla känns ganska värdelöst. Jag får se denna skidsäsong som andras, inte min. Lite surt men värt det. Nästa säsong blir kick ass istället. Får njuta av andra mysiga aktiviteter i fjällen. Massor av varm choklad, brasa och raggsockor.




Försökte ta kort på snöstormen ute men det fastnar inte på bild. Ser bara grått ut.

Inga kommentarer: