fredag, januari 21, 2011

23.26

Jag ligger i sängen och påtar med bloggen, karln spelar Call of Duty: black ops. En julklapp från mig. Han älskar det, jag har dock fått lite dubier om det hela var en så bra julklapp. För mig då, ur rent egoistisk synpunkt. Men han spelar inte så mycket att jag bör oroa mig, jag har ju min preferenser gällande detta.

Idag har jag stått upp för titeln hemmafru, satan i min lilla låda vad jag fejat. Vissa dagar står jag bara inte ut med allt som ska göras men dagar som idag, ja hade inte kroppen satt sig på tvären hade jag nog kunnat måla ett halvt kvarter. Mina ytterligheter; ibland fruktansvärd, pinsamt lat och ibland så produktiv att omgivning storknar. Varför vara lagom när man kan vara lite smått adhd?

Imorgon ska vi se vilken sida man vaknar på, projekt övervåning har sitt startskott imorgon. Det innebär riva bastu och byta sovrum. Nu kanske någon skriker förfärat, varför riva bastun? Jo ser du, vårt hus har varit som två lägenheter så ena delen av övervåningen är stängd från den andra delen. I vårt nuvarande sovrum finns en dörr som leder till den andra delen, men bakom denna dörr är bastun. En bastu som är som uppställd mitt i alltihop. Den ska vi riva, öppna upp så vi får hela övervåningen och en bra mycket bättre planlösning. Dessutom ett ljusare och finare sovrum. Nuvarande sovrum blir ett genomgångsrum men ska även bli som ett extra tv-rum. Bastu ska vi ha så vid ett senare tillfälle ska vi bygga upp den i ett badrum som inte används, vi har tre badrum vilket är helt onödigt. Kan tyckas som ett ganska stort projekt det hela men vi tror och hoppas att det ska gå smidigt ändå. Nya sovrummet har färdigspacklat på väggarna så det är bara att smacka på en väggfärg och bastun är ett s k basturum, alltså en typ av byggsats som bör vara ganska lätt att riva. Får vi bara öppna upp så får vi ta saker och ting pö om pö. Kanske kommer det viss fotodokumentation på det hela.

Annars då, bilen går bra? Jovars. Jag går in i vecka 29 imorgon, Ärtan kickar och hickar. På måndag är det rutinbesök på MVC och på onsdag är det ultraljud. De ska checka så moderkakan halkat upp, den låg i vägen för utgången på första UL:et. Det kan försvåra Ärtans resa ut i världen om den ligger kvar så de håller ett öga på den vilket jag uppskattar. Har också en ambivalent önskan att råka se vad det är för kön, ungefär som när man var liten och absolut ville veta julklapparna. Dock var det inte lika skoj om man faktiskt fick veta det, överraskningen trots väntan var nog roligare trots allt.

1 kommentar:

Monica sa...

Vad snygg bloggen blev!
Läter som om ni har rätt kul jobb framför er, juste med ett rum som redan är färdigspacklat och bara kräver målning. Den biten är ju ändå rätt kul.
Och du, det är faktiskt fullständigt tillåtet att vara lite lat ibland. Det är Ärtan som vill att du ska ha krafter kvar!
Puss