torsdag, januari 20, 2011

One of these days...

Vissa dagar sprudlar jag, de allra flesta dagar faktiskt. Men idag har jag inte varit på topp. Antar att i denna enorma tillväxtfas av Ärtan så drabbas jag av viss energibrist och hormoner som går bananas. Kroppen känns allmänt orolig och håglös. Ganska otrevlig känsla, hade den ganska ofta i början av graviditeten. Ja och även tidigare i mitt liv fast då i en annan form och något mer intensiv. Nu har jag en annan grundlycka som gör att jag kan se andra orsaker till håglösheten.

Har idag varit flytthjälp åt en bekant, fick bära sådant som de benämnde gravidvikt. Alltså lite lagom grejer för någon med lite begränsad rörlighet och kondition. Det är lite fascinerande hur man nästan får handikappanpassat när man är på tjocken. Mindre fascinerande för någon som gärna tar i lite för mycket är att jag inte kan göra det och bör inte göra det. Jag får snällt inse att jag ska hålla mig till "gravidvikt".

Jag börjar känna mig lite stressad över att vi inte har köpt något alls egentligen för Ärtans ankomst. Viktiga saker som barnvagn, något skötbordsaktigt och spjälsäng är fortfarande på vår lista. Visst behöver vi inte ha det nu men vi måste på allvar börja titta tycker jag. Tolv veckor går snabbt, och det behöver inte vara tolv veckor kvar. Barnvagn är absurt dyrt och begagnat är svårt tycker jag, de flesta är så långt bort och man vet inte alls vad för skick de är i. Det vore så simpelt att bara gå till Barnens hus och välja en...

2 kommentarer:

Erika sa...

Har ni fristående tvättmaskin/torktumlare så kan ni ju göra skötbord av den genom att bara lägga en skötdyna på :). Vi köpte vår skötdyna på Coop Forum för 129:-.

Hittar du en barnvagn på blocket och den är här i krokarna så kan vi åka och inspektera den åt dig! Det är bara att hojta till :)

Anonym sa...

Tack så jätte mycket för hjälpen och idéer :).
Nu tycker jag att ni ska komma och hälsa på och se hur resultatet blev! / Angelica