lördag, februari 19, 2011

20% kvar...

Igår vid läggdags konstaterade vi att det kan faktiskt hända när som helst. Det är väldigt lite kvar nu. Åtminstone om man ser till antalet veckor jag gått gravid. Trots att det gått så lång tid känns det ändå surrealistiskt. Det är lite svårt att greppa. Det är många tankar i huvudet just nu. Om mig själv som mamma, om förlossningen, om hur min och M:s relation får sig en annan dimension och vem den där skrutten i magen är. Inte särskilt konstigt att det blivit svårare att sova igen. Har dessutom mer ont i kroppen än vad jag haft hittills. Igår gjorde revbenen så ont att jag bara ville gråta. Men det hade gjort för ont. Jag tycker mig ändå ha ganska hög smärttröskel. Jag klagar inte särskilt ofta över småsmärtor. Om det blir många småsmärtor kan det vara att jag irriterar mig på det, men det är mest en stilla ilska.

Idag ska vi inhandla ännu en sak till Ärtan; babyskydd. Det blir en Akta Graco. Lite snabbefterforskningar visar att den trots viss tyngd är bäst. Så då har vi barnvagn, babyskydd och en Mawok som mamma och Anders inhandlat. En himla fin sovgunga som går att släpa med här och var samt att den är bra ifall bebisen får kolik och den har svårare att vända sig på mage vilket är toppen. Skulle vilja ha en sådan själv faktiskt, ser himla mysig ut.
Kvar att köpa är då sedan skötdyna, en mysig fårfäll och lite småattiraljer. Kommer säkert komma på saker under vägen men då kan vi köpa det då än att köpa upp halva Babyproffsen nu. Rent känslomässigt skulle man ju dock vilja handla lite kläder och småmys för Ärtan.

Inga kommentarer: