söndag, februari 27, 2011

Kudden av lappar

Jag älskar att sy, saknaden efter symaskin har varit större än jag anat. Igår blev jag sysugen men visste inte riktigt vad jag skulle sy. Kom på att sy en lappkudde eftersom jag har fina tyger som skulle bli en färgglad fin sak. Det lilla kruxet med min lilla fäbless för att sy är att jag saknar lite tekniskt kunnande så hur syr man då en lappkudde? Jag skissade upp lite och klippte till tygbitar. Det måste vara hyfsad koll på måtten samt vilka delar som ska sys ihop först.

Så som bloggkulturen kräver när man pysslat ihop något slänger jag här upp en bild på den fina lilla skapelsen:



Nu ska här äntligen målas hallpall. Det blev inte gjort i höstas och M sitter ändå bara och spelar så varför inte?

1 kommentar:

Magnus sa...

Blev så jävla snygg :)