lördag, februari 26, 2011

Funderingar i lampans sken

  1.   Varför är jag helt plötsligt så sockersugen?
  2.   Vad kommer helt plötsligt mina cravings ifrån? Har varit förskonad hela graviditeten men har nu ett ohemult sug efter juice, proviva active och kladdkaka. Jag skulle framförallt kunna springa till statoil i stan för en proviva active tropisk just nu. Synd bara på den begränsade rörligheten, den utesluter sådana aktiviteter.
  3.  Jag har fått ett uruselt korttidsminne. Ibland hemskt frustrerande, ibland lite skrattretande.
  4.  Vad ska jag äta i veckan då jag är gräsänka hela två kvällar på raken?
  5.   Hur kommer det sig att folk snackar så mycket men gör så lite? Jo, jag har haft mina otroligt fascinerande tankegångar kring detta med vänskap och flytt. Inget anklagande mot någon, bara luddiga konstateranden. Mitt motto är att inte lova för mycket utan ta det som det kommer. Bättre med inget än tomt prat.
  6.   Har vi måhända någon slags medicin innehållandes omeprazol hemma? Mina losec är slut och halsbrännan börjar ge sig till känna.
  7.   Konstaterar att jag snart är mamma, denna del av mitt liv kan jag inte ens föreställa mig. Hur ska det bli? Väldigt spännande såklart men visst är det även lite skräckinjagande. Helt plötsligt drar man jackpot gällande vuxenpoäng.
  8.    Kommer jag ta ryggbedövning? Anar att förlossningen kommer ge mig en klar vägledning i var min smärttröskel ligger. Lite nervös börjar jag bli, speciellt då det som tidigare nämnt kan ske när som helst. En lång väntan börjar snabbt lida mot sitt slut men när, ja det vet vi inte.


Nu ska jag ner och rota i medicinskåpet. Annars petar jag i mig en överdos samarin, lät fullkomligt livsfarligt, eller hur?

Inga kommentarer: