måndag, mars 28, 2011

Paketlösningar

Paketlösningar är piffiga, du behöver inte fundera alltför mycket själv utan du får förutom den där deodoranten du behöver även en duschtvål och en lotion. Även om sistnämnda luktar satan, torkar ut huden snarare än återfuktar och hamnar i badrumsskåpet tills den nästan går ut av sig själv några år senare så var det ju ett himla fint set.

Sedan finns det paketlösningar som är mer av det ovanliga slaget. Den där där man får karl, hus, barn och hund i ett och samma nattragg exempelvis. Paketlösningar som du även på fyllan förstår att det där kommer förändra livet. Så kände jag när jag träffade M. Vi var båda på dojan men någonstans kände jag att jag kommer träffa honom igen och det kan mycket väl vara han. När Lina skämtade redan där på hotellrummet om att jag kommer bli låtsasmamma så kändes det inte helt avlägset. Jag skrattade bara till lite halvnervöst, men det kändes som det fanns en sanning som väntade runt hörnet. Resten är historia som man säger.

I 15 månader har jag haft praktik som mamma. Jag har lärt mig att sätta någon annans behov framför mina egna, en stor omställning från singeltiden där jag kunde ligga på sofflocket, äta mörk choklad och fisa istället för att göra kvällsmat. När det snart drar ihop sig för småbebis så kommer mina behov hamna långt ner på listan men jag känner mig redo för det, jag har mjukstartat och känt efter och lärt mig ta de stunder då jag eller jag och M bara kan vara. Sedan är det stor skillnad på spädbarn och två välartade barn i sju och åttaårsåldern. Men ändå, jag känner mig redo. Bring it on för tusan!

1 kommentar:

Erika sa...

Du kommer fixa det galant! Och nu är det fan inte långt kvar :)