söndag, mars 27, 2011

En dos tacksamhet och kärlek

I fredags var en stor dag. Min lägenhet i Sundsvall togs över av en ny ägare. I 15 månader har jag bott i Bjästa och samtidigt haft lägenheten. Den har legat som ett ok över mina axlar. Nu känns det nästan overkligt att den inte finns där i bakgrunden. Men det är väldigt skönt. Den var det enda smolket i min glädjebägare. Den stressade mig med sin existens. Nu har jag och M ett hem.

När jag låste lägenheten för sista gången kändes det inte någonting mer än lättnad. Ändå har den där lägenheten betytt väldigt mycket. Den har symboliserat och stått för viktiga vändpunkter i mitt liv. Den har hört mig skratta, gråta, festat och sovit. Den har sett folk passera i mitt liv och den har sett mig ensam. Men den största vändpunkten är när lägenheten och jag gick skilda vägar för gott. När riktig kärlek tog mig någon annanstans och sådär med storm så man bara flyttar utan dubier. Så där plötsligt att man undrar själv om man saknar rim och reson. Men man är så jävla kär att man skiter i vad folk tycker och tänker.

Den senaste veckan har inneburit mycket kärlek och mycket att glädjas över. Dagen har varit omvälvande så nu är energin slut, men kontentan av allt är att jag är tacksam över alla och allt runtomkring mig. Ett stort tack till pappan som ställt upp med visningarna av lägenheten, till C som varit en exemplarisk bankman, till mamma och Anders som spenderade helgen här och till M, bara för att du är bäst och jag älskar dig!

Inga kommentarer: