torsdag, oktober 06, 2011

Dag 10 – Diskutera din första kärlek och första kyss

Diskutera? Inte berätta? Och första kyssen och första kärleken är inte ett dugg sammankopplade. Första kyssen kommer jag inte ihåg. Nej helt ärligt, det sägs att man ska tänka tillbaka på sin första kyss med något drömskt i blicken men jag kommer verkligen inte ihåg. No offense, den som nu var den första.

Min första kärlek var Robert i gymnasiet. Innan hade jag inte varit riktigt kär. Jag såg då en lång framtid med Robba. Vi blev tillsammans i gymnasiet och det tog slut strax innan jag flyttade till Sundsvall. Vi hade ett litet uppehåll då vi flyttade isär men det var ganska kort.

Jag var svarthårig och han var långhårig. Hans ganska högljudda och indiskreta sätt lockade mig, det var inte direkt något romantiskt och mjukt över honom. Dessutom var han skejtare och spelade bas, det var jag svag för. Vi började flirta med varandra på helgon.net trots att vi gick i samma klass. En community som var för diverse subkulturer som hårdrockare, synthare och numera emosar. Emosar fanns inte på den tiden, åtminstone hette det inte så. Sedan flirtades vi lite på GKO-lektionerna (Grafisk kommunikation) och jag hjälpte honom ganska mycket för att få vara nära. Till slut bestämde vi att ses över en film. Vi sågs hemma hos Robba med hans bästa polare Marcus och såg på film. Han for så lägligt hem ganska tidigt och sedan satt vi kvar i soffan och flyttade diskret närmre och närmre varandra. Sedan dess var vi tillsammans.

Det som är fascinerande är hur kärlek till viss del förändras. Innan Robba kändes det som att jag aldrig varit kär på riktigt och med Magnus känns det likadant. Men kärleken nu känns mycket djupare än vad kärleken var då. Även om det  i allra högsta grad var riktig kärlek.

Inga kommentarer: