onsdag, oktober 05, 2011

Dag 9 – Hur du hoppas din framtid kommer att se ut

Dagens ämne är väldigt snarlikt den om vad jag vill vara om tio år (jag har reda tröttnat på denna utmaning!). Jag kör en lite luddigare drömvariant. Jag lämnar realisten vid farstukvisten.

Min förhoppning om framtiden är att jag och M lever kvar i det vi har nu. Alla får vara friska och krya. So far so good. Sedan hoppas jag också att vi inte har några bekymmer med ekonomin, vi handlar inte friskt men vi behöver inte få magsår om något stort går sönder hemma. En investering i stil med en pool känns inte heller i plånkan. Jag älskar att bada så det vore fantastiskt.

Vi jobbar inte ihjäl oss utan vi har mycket tid för varandra och barnen. Vi kan ta med barnen på resor och lära dem världen.

Min önskan är också att mamma och Anders flyttat upp, Astrid cyklar dit ganska ofta eftersom mormor bakar bullar då och då. Därefter kommer hon hem med en påse bullar och med mormor i släptåg.

Och sist men inte minst! Jag har en superfin men ack så stökig ateljé där terpentinlukten får näshåren att krulla sig. Jag har hittat kreativiteten någonstans och jag bara fräser ur mig alster. M kommer in sent på kvällen för att få ut mig men först dricker vi lite vin.

1 kommentar:

Monica sa...

Blev väldigt tårögd. Svämmade över till och med... Puss