tisdag, oktober 04, 2011

Dag 8 – En tidpunkt då du kände dej mest nöjd med ditt liv

Eftersom jag missade en dag i helgen tar jag mig friheten att hoppa över dagen om stjärntecken och låtsas att det var lördagens utmaning. Jag tror inte på astrologi och jag tror man kan läsa in vad katten man vill i det där. Istället tar vi morgondagens utmaning.

I mångas ögon kanske det "ljuva singellivet" skulle ses som den bästa tiden. Du är fullständigt fri och ledig att göra vad som faller dig in. Somnar du aprak på en kompis soffa är det inte direkt någon som undrar var du är. Friheten.

Men sanningen är att den där friheten är väldigt ensam. Att någon aldrig undrar var du är eller hur du tog dig hem och om du kom hem. Du äter dina middagar ensam, lägger dig ensam och vaknar ensam.

Jag vaknar aldrig ensam. Jag har mina hjärtan nära. Mitt liv är uppgraderat. Jag bryr mig om någon, någon bryr sig om mig och dessutom finns det en liten som är beroende av mig. Jag är övertygad om att människan med rätt andra hälft är gjord för detta. Jag känner mig mer komplett. Som singel känns livet som en transportsträcka till just detta. Mitt liv i Sundsvall blev i backspegeln en tid mellan två olika liv. Jag var som i limbo.

A och M gör mitt nu till det bästa.

Inga kommentarer: