söndag, oktober 09, 2011

Dag 13 – Någonstans du vill flytta eller besöka

Jag har aldrig haft något sug efter att backpacka i Sydostasien eller tågluffa. Jag har däremot haft en stark vilja att flytta från den ort jag växt upp. Jag bor därför just på det ställe jag ville flytta till.

Jag är en hemmakär krake som sällan längtar bort men ett resmål står högt på min lista. Jag vill åka till Japan. Ett land som är helt uppåt väggarna på allt. Något som inte liknar Sverige på en fläck. De jagar visserligen val och delfin, har svårtolkade regler som har med heder och artighet att göra och det är både uråldrigt och superhajpat. Samurajkodex möter mangabrudar.

Jag vill uppleva körsbärsträdens blomning, se Fuji torna upp sig i superstaden Tokyo och säga Arigato gozaimasu när jag beställt en ramen. Någon gång ska jag komma till detta knasland.

Inga kommentarer: