söndag, oktober 23, 2011

Helgen:

Den gångna helgen kan sammanfattas med ett ord; familjemys. Vi har myst sönder denna helg. Det har varit god mat, babysim, lite shopping, lite fika och trädgårdsfix. En mysig karl och en mysig unge (trots att jag anar en utvecklingsfas hos sistnämnda med separationsångest som symtom.).

Igår kväll hade jag och karl youtubecontest för att nämna en aktivitet i mer detaljerad form. Jag valde självmant att gå ner mig i powerballadträsket. Jag startade starkt med Total eclipse of the heart. Dock sjangserade det ganska raskt. Med Scorpions Wind of change gav jag upp temat. Ty skammen blev för stor.

Vår youtubecontest var dock ingen långdragen sådan, vid elva var det mörkt och tyst i vår boning. Småbarnsföräldrar kallas det visst.

Nu börjar en ny vecka imorgon och jag kommer nog sakna den här helgen. Det blev en av de mysigaste helgerna på länge. Lilla familjen i Förnätra goes happy happy.

Nu ska vi gå bananas och klippa bort alla prislappar på dagens inhandlade tingestar. Härligt!

Bilden ovan illustrerar helgens tema alldeles utmärkt. Far och dotter tittar på Babblarna i ljusens och brasans sken. Dotter ligger myset till ära nakenfis på fårskinnsfällen. Sambo nöjer sig med mysbyxa. 

Inga kommentarer: