måndag, februari 11, 2008

Fan!

Ett sista inlägg om ytligheten som varje morgon och kväll pågår i mitt badrum. Idag var jag tvungen (ja, allt är relativt men för att bokstavligen inte tappa ansiktet vid tvålrengöring så ja.) att köpa ny rengöring. Jag tog inte det jag brukade vilket jag då tyckte var ett klokt beslut. Fast när det gäller rengöring av ansiktet visade det sig att det fanns en uppsjö billiga. Jag valde en som var 2 in 1. Tänkte att den lär fungera som min gamla trotjänare men icke. Nu har jag rengjort ansiktet med skiten och för det första; det blir inte riktigt rent och för det andra känns det som jag marinerat mig själv i olja. Den luktar heller inte särskilt gott. L´Oreal kan slänga sig i väggen. Jag är fanimej värd något bättre.
Vad har man då lärt sig ännu en gång? Frångå aldrig dina principer. Frångå med andra ord inte Lancôme när du begåvats med taskig hy. 200 spänn till något som fungerar är fan bättre än den här skiten för 90 som inte kan användas.

Jag har för övrigt sjukt tunn plånbok. Vet inte riktigt hur detta med föda ska gå. Men snart är det torsdag.

Har du hört att man kan leva på luft?

1 kommentar:

Anonym sa...

När det gäller rengöring för ansiktet finns det bara ett alternativ! Pure Calmille rengöringsgelé från Yves, helt oslagbar och har man väl börjat använda den är man fast sedan.