måndag, mars 31, 2008

Your time will come

Hade nyss världens bästa telefondejt med Lisa min Lisa i Umeå. Vi hörs väldigt sällan, ja kanske är det så illa som en gång i halvåret men det gör liksom inget. Jag är ingen telefonmänniska men några få personer lyckas fånga mig även där. Mycket saker var på tapeten, mycket saker överhuvudtaget har varit uppe på tapeten idag. Beskrivningarna av personligheten hos undertecknad har gått från den ena änden av skalan till den andra. Känner mig lite schizofren. Inte kan väl allt ligga hos mig, utan vad andra människor lockar fram hos en borde också vara avgörande? Även hur andra är och gör borde göra sitt till. Men som sagt, skalan över ens personlighet visade sig vara bred just idag. Tänk er dramaturgiska kurvan så har diverse saker artat sig idag. Även humöret har tagit denna väg genom dagen.
Jag tänker inte gå in ett dugg på var den största nageln ligger men jag kan väl säga att jag känner mig besviken, irriterad, förvånad och cynisk. Min teori om kvinnlig vänskap står fast, tjejer är svåra. Även teorin om att jag mentalt är som en kille ibland står stenhårt fast. Vissa saker förstår jag bara inte, vissa saker är bara ett rännande runt samma lyktstolpe. Man kommer inte framåt utan till slut står man där snurrig och undrar vad fan hände?

Kvällens avtoning kommer om cirkus en halvtimme då Fredrik ringer, då får jag prata av mig lite och fiska lite kärlek. Innan dess ska jag dock tvätta håret, lyssna på Brave new world och sedan gosa ner mig i min egen säng. Något för tom men vissa saker får man leva med en kort stund.

Inga kommentarer: