tisdag, april 08, 2008

On the bright side

Så har jag rättat en klass lanseringar nu. Det är rätt duktigt tycker jag. Borde nästan inte få sjukavdrag. Fick i alla fall sätta några höga betyg så det kändes bra. Jag har även varit i samspråk med vårdcentralen och det resulterade i ett grossistlager tranbärsjuice. Jag har nu druckit och pissat ut en hel förmögenhet, like I was rich. Jag är också ganska trött på smaken av tranbär och tändernas emalj har vittrats bort i den sura miljö som nu kallas käft. Jag är även seg i huvudet av allt stirrande på värdelösa sitcoms alternativt såpor eller en och annan blingvideo med JayZ eller Snoop Dog i sin sedvanlig pimpoutfit. Nu skulle det vara trevligt med lite riktig intellektuell stimulans, facebook räknas inte. Jag kanske ska ta fram någon fransk eller spansk film och glo på. Jag ska rida ut infektionen, fortsätta dricka tranbärs och vänta på morgondagen. Kanske skulle satsa på en tvagning också? Man blir så fräsch av att loda en hel dag.


Förresten hittade jag den mest otippade personen på facebook igår. Satt och dumsurfade och letade efter släktingar. Gissa vem som dyker upp där med sin nuna? Jo farsgubben min. Jag satt nästan och fnittra hysteriskt men gissade också med tanke på hans vänner att det var något jobbrelaterat. Pappa kommer aldrig bli någon fejsbookare. Det känns lika troligt som att jag ska gå med i livets ord eller någon annan trevlig frikyrklig rörelse.

Inga kommentarer: