onsdag, april 02, 2008

Värsta schlagern

På väg hem lyssnade jag på ipodden som vanligt. En låt som börjar lite tveksamt blev än mer tveksam. Låten som är på tapeten är What kind of love med Avantasia. Låter som värsta schlagerballaden. Duett dessutom! Alltså jag gillar Sammet och jag älskar hans röst men det här blev jag nästan lite illamående av. Även om Anders säger att jag är en schlagerballadfjolla som klarar Sonja Aldén på Singstar med bravur innebär det inte att jag tycker det är något vidare bra. Tillbaka till ämnet, låten är fruktansvärd tycker jag. Jag var tvungen att lyssna klart bara för att höra om eländet fortsatte och visst gjorde det det. Tur att Children of Bodom bullrade igång rätt på med Angels don´t kill. Där kan vi snacka kontraster och en väldigt välkommen sådan.
I tidigare inlägg talade jag varmt om rockballader, det finns undantag. Den här Avantasia-låten är ett sådant.

Idag är det onsdag, nu onsdagkväll dessutom. Snart fredag. Det är bra skit det.

Inga kommentarer: