tisdag, maj 13, 2008

The berserker


Ge mig mat, låt det lägga sig, släpp lös mig med disk och tvättad tvätt. Då går jag bärsärk. Jag kom på en massa saker att göra. Jag rotade genom garderober och lådor med det främsta målet att hitta min Avantasia-skiva som verkar ha försvunnit ur min ägo. Jag vet att jag packade den när jag flyttade från Eskilstuna.
Jag gick till och med upp på vinden och ordnade läget där. Hittade massor av roliga saker. En vårjacka som jag köpte ny förra året som jag saknat, massa foton från då och nu, en studentmössa, kuddöverdrag och annat smått. Jag hittade också min signerade pappersbit från Haunted, en skiva som de släppte med Aro vid micken men som Dolving signerat. Rätt bra. Var har jag då fått den ifrån? Jo det var så att en någon fyllde år som gillade Haunted. Jag mailade då helt sonika Björler och frågade hur detta kunde lösas. Det löste sig på bästa sätt och mottagaren blev glad för gåvorna och jag fick dessutom en extra signerad som tack för besväret (?). Jag tog ner den från vinden och nu pryder den fyra av mina kakelplattor i badrummet, heja häftmassan som satt kvar på baksidan.

Jag hittade också min portfolio, tack för det! Den var saknad kan jag säga, dock tror jag tyvärr att en del saker åkt ur den vilket är mindre lyckat. Inte så mycket att göra åt.

Här i inlägget ser ni även två till gammbilder, en från skolfotot för ettan i gymnasiet och en där jag ligger och fnittrar i en soffa i Cala´Egos på Mallorca. Tror det var 2002 jag var där i ett par veckor. Kände mig manad att slänga in dessa då det finns antydan eller till och med ett tydligt leende. Den där Charles Manson-looken jag gav dig förra veckan kändes lite tvivelaktig må jag säga.


Inga kommentarer: