onsdag, maj 21, 2008

Blir kär av kärlek

Dagen kommer bjuda på kall kycklingsallad, motvilligt orienterande elever (jag förstår dem, hur kul är det egentligen?) och att få frisk luft hela dagen. Jag har iklätt mig min baggy jeans och snart åker nikita-tröjan på. En outfit jag trivs som allra bäst i. I sommar, bäst att lägga ut en varning, kommer jag bo i baggy shorts och linne. Måste skaffa ett par egna sådana där sköna, har Fredriks liggandes här. Det går dock inte att bo i dem eftersom min otroliga intuition säger mig att han vill ha dem själv.

Jag vaknade på gott humör imorse, glad och pigg och kär. Jag blev ännu lite gladare av att läsa en blogg där författarinnan och pojkvännen ifråga publicerat sin kärlek. Fast han i kommentarform. När andra är kära så blir man som själv lite extra. Kärlek är mycket bättre än kall cynism. Det är i alla fall min åsikt i det hela.

Nu glider vi vidare här under dagen och så mår vi bara bra allihopa.

Puss, saknar dig som fan nu.

Inga kommentarer: